donderdag 14 oktober 2010

U bent klant en ik weet wat u wilt



Vorige week lieten we in ons huis een bouwkundige keuring uitvoeren. De inspecteur reageerde prompt op mijn aanvraag en een dag later liep hij rond. Hij werkte nauwkeurig een hele lijst met aandachtspunten af.

Eén van zijn adviezen was om in de kruipruimte zand of een ander isolatiemateriaal te laten storten.

Via internet vond ik een site waar ik aan verschillende bedrijven een offerte kon opvragen.

Nuon reageerde als eerste.

Ze zonden me een mailbericht waarin ze aankondigden me op korte termijn te bellen. Ik vond het prima en wachtte af.

Eerst belden ze 's avonds, tijdens het eten. Daar heb ik een hekel aan en vroeg hen me op een ander moment terug te bellen. Het werd de volgende ochtend.

De dame meldde zich vriendelijk en kondigde aan wat vragen met mij te gaan doornemen. Ik gaf mijn naam, huisadres, mailadres en huistelefoonnummer op en meer hoefden ze wat mij betreft niet te weten.

Dat was lastig, want het programma vroeg er om.

Dat leek mij niet mijn probleem.

Dat probleem was blijkbaar onmiddellijk over, want ze ging over op de volgende categorie vragen.

"Is uw dak geïsoleerd?"

Verbouwereerd reageerde ik wat aarzelend.

"Ik heb hier toch helemaal niet om gevraagd?"

Maar dat computerprogramma.

Dat bleef maar vragen. De ramen, de spouwmuren en ze ging nog even door. Ik hoorde de lijst rustig aan en vervolgens herhaalde ik mijn punt:

"Ik heb hier toch helemaal niet om gevraagd?"

Ze werd een beetje mokkig. Want wat kon zij er nu aan doen. Dat wist ik ook niet, maar ik wist wel dat ik alleen een gesprek wilde over de isolatie van de kruipruimte.

Het doorbreken van het computerprogramma duurde nu iets langer, maar toen konden we over op het maken van een afspraak. Dat was zo gebeurt.

Enige minuten later kreeg ik via de mail een bevestiging van de afspraak:

"Voor het door u gevraagde huisisolatie-advies, hebben wij de volgende afspraak gemaakt..."

Ik heb onmiddellijk de afspraak geannuleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten