woensdag 7 maart 2012

Alles in één!




Iemand van de KPN heeft meegelezen.

Of iemand van u, lezers, heeft hen getipt.

Kan niet anders.

Gisterochtend was ik vroeg op. Ik speelde mijn eerste spelletje wordfeud op mijn I-pad, las digitaal de volkskrant onder het genot van een kopje koffie. Kortom, een ochtend gevuld met 21e eeuwse geneugten. Hierna vertrok ik naar mijn werk.

Om 12.30 uur kwam, via een sms, de noodtijding: we hebben geen televisie, internet en ook geen telefoon meer...

Voordat ik, laat die avond, thuis was, had mijn vrouw het al uitgezocht.

Het vorige week teruggestuurde pakket, het "alles-in-één"- pakket, bleek de cruciale sleutel.

Jazeker, wij hadden al maanden een "alles-in-één"-pakket. Jazeker, na de nodige aanloopproblemen en installateurs en telefoontjes met de helpdesk van de KPN, deed het pakket ook al maanden wat het beloofde.

Jazeker, ik had twee weken geleden één kruisje gezet in een keuzemenu met af te nemen produkten: die van opnamepakket. Jazeker, ook dat werkte hierna probleemloos.

Geen enkele klacht komt tot op dit punt over mijn lippen.

Geweldig allemaal.

Modern.

Makkelijk.

Totdat dus alles in één keer uitviel.

Dat kwam dus omdat ik een paar weken eerder dat kruisje had gezet. Nu had ik een ander "alles-in-één"-pakket nodig. Een snellere. Dus ik had het nieuw toegezonden apparaat moeten omruilen met de oude.

"Maar alles werkte...."

"U moet dus het oude apparaat omruilen tegen..."

"Iemand heeft toch gewoon ergens een knopje omgedraaid of zo? Alles werkte en in één keer helemaal niets meer...Kunt u dat knopje niet gewoon terugdraaien?"

"U moet dus het oude apparaat omruilen tegen...."

"Maar ik had helemaal geen klachten!"

"U moet dus het oude apparaat omruilen tegen....oh! u heeft het pakket teruggestuurd?"

"Dat heeft een collega van u mij geadviseerd...."

"Had u niet moeten doen, he?"

"Maar er zat niet eens een begeleidende brief bij. Hoe kan ik nu weten dat het zetten van één kruisje allemaal van dit soort gevolgen heeft?"

"...."

Ze zonden, het moet gezegd, nog de volgende dag het pakket opnieuw op.

Met de spoedpost.

En ik heb de kastjes omgeruild.

En nu werkt alles weer.

Behalve de televisie.

Morgen maar weer even bellen....